"Jahaaja har vi träffats?" (Nu är jag väldigt viktig) LOL. - TIPS

När man träffar personer som man kanske inte sett på ett tag, så brukar man endå vara trevlig och hälsa.
Ge en kram, stå och snacka ett tag osv.

Men ibland när man hälsar på folk så ska dom leka så viktiga och säga "jahaa heh har vi träffats?"

Om man har varit inblandad i den personens liv länge tidigare så kommer man ihåg. Då glömmer man inte ett ansikte.

Om man tex är kompis till hennes dotter, eller känner hennes man eller annat...
Många fungerar så att dom säger tillbaka när man ger kram och hälsar.
 "Jahaa har vi träffats?" Seeriöst haha, oj nu va du cool va ;).

 Man minns!
Om man typ inte har setts en gång på krogen eller liknande. Men då brukar man ju köra den här "jahaa, vänta vart har vi setts?" Så lixom personen som hälsade får friska upp minnet på en. Ganska så mycket bättre.





Jag har ett riktigt bra TIPS på vad man kan svara en sån "cool" person haha.
Den har jag kört många gånger och då får man bara ett stelt leende tillbaka (as ägd)
Men det handlar ju engentligen inte om att ge tillbaka. Varför va lika dum. Men det är man inte, man visar bara tillbaka hur korkat svar man fick. 
 
Man ska svara : Och ta lite på personens axel.  "Aahh haha!! Alla har ju inte så bra minne ;)"

Den fungar så extremt bra och då har man satt tönter på plats!




Mamma jag önskar miiiiiiiig hm...! NEJ!

Vad önskar du dig? Vad vill du ha? Hur ser din önskelista ut?

Ö. WHAT? Nej tack jag vill inte öppna mitt paket och veta vad som finns i.

Vad är grejen med "ÖNSKELISTA"  och sånna fjanterier runt julafton. Allvarligt?
Okej om man är typ 5 år och vill ha 543325342 saker. Då kan man skriva en lisa så kanske man får 1 av alla och då vet man inte riktigt vad man verkligen kommer få.


Men egentligen ere ju skit? Vem vill veta vad man ska få? Då kan man väll be om pengar och sen köpa det själv :O?

Hela grejen med att öppna ett paket är ju spänningen och överraskningen som kommer!


Konstigt..








I vilken ålder slutar det? Förstår inte det roliga.


Har många bilder av hemmafester. Här är en.



Kåta tanter ute. Längre ner i inlägget!!!


Typ 7 killar på festen som ser exakt likadana ut. Konstiga tröjor med tryck på, konstigt halsband och för mycket gele i håret. Kanske en keps. Inget fel på olika stilar. Men när alla ser ut som varandra blir det så tråkigt och dom ser ut som "korkade gänget". Som alla tjejer med samma Gina Tricot kläder.
Dom dricker massa öl och klänger på tjejerna i soffan.

Tjejerna är redan as packade och skrattar eller påpekar varandras strumpbyxor som redan pajat.
Killarna lägger sig i samtalet och ger sig själv en ursäkt för att kunna röra benet.

En av killarna försöker få med ena tjejer in i ett rum. Hennes kompisar skriker "woohoooo bla bla"




Eller in på toalettet. ................ Okej flygplanstoaletten det är bara coolt haha. Men fan välj en klippa på sommaren eller park, sin gård, bilen osv. Men toaletten? Spec om det är en klubb toa eller bara en risig gammal skittoa, det är ju bara äckligt :O???  Jag hade inte velat klä av mig där iallfall.

Killen är as kåt och tjejer för full för att förstå vad som händer.

Inne i rummet har jag svårt att se en bild.
Men kan tänka mig att det blir mycket frågor från tjejens sida när dom väl lagt sig i sängen.
"Vad gör du hih"
"Var e dom andra"
"Var e min driickkaa
" - för att egentligen vilja sluta men inte våga säga det.

Nästa dag vaknar hon förmodligen i samma säng (utan killen) Han hade säkert inte modet att stanna kvar.
Sova över och  ge kärlek till dig hela natten. Ne han måste skynda sig hem med polarna.
Snabba ligg kan ju vara en het grej. Men när det är på fest, gå in i ett rum, köra, lämna tjejen full och sen gå.
Tycker det är hemsk...

Hon kanske vaknar av press att inte veta om han hade kondom. Har har sjukdom? Måste hon gå till ungdomsmottagingen nu? Ensam? Vågar hon det? När det samtidigt kanske finns massa annat i hennes liv som stör henne. Men dricker man sig så packad då...

Ska man dricka tills man inte kan gå då borde man lära sig att samtidgt kunna hantera sig själv.

Jag kan inte påstå att jag aldrig druckit mig riktigt packad.  Har varit med om många som försöker utnyttja det. Men då blir jag bara irriterad och går därifrån.
Då går jag hellre hem ensam i mörkret från festen än att ha någon kille som ska "följa mig hem" - men han vill egentligen få någon av det.



Så många tjejer som går med på det. För uppmärksamheten eller annat. Kommer ut från rummet as stolta och hämtar sina tjejkompisar och berättar om aaaaaaaaaaaalllltttt..... hmmmmmmm.

När jag var på fest en gång kom det en tjej och berättade för mig jätte glatt med mycket alkohol i sig. När jag hade  fått lyssna på det så hade jag inte något annat än ett frågetecken i huvudet.

Fick egentlien  många tankar.
"Varför nyktra hon inte till lite och sen tog med honom hem efter festen?"
"varför valde dom lillebrorsans rum med star wars bilden på väggen?"
"Varför inte göra det här på golvet framför alla istället?" - Ändå folk som kommer störa och knacka, banka och vara allt annat än respektfulla. haha...
"Ta varandras nummer och gör det imorgon på dagen?" - Vågar han höra av sig en ljus dag?







Tror många killar i den ålder också kan slänga ur sig kommentarer som "hah ja knulla henne igår, hora asså"
När han egentligen var han som va extremt desperat och ville ha sex med en tjej som var packad.


Kanske är det sånna här tankar i hans huvud.
"Då kanske hon ändå inte märker hur dålig jag är"
"Då kan ja köra hur mycket jag vill för hon känner nog inte så mycket"

Jag vill bara påpeka att det här gäller inte alla. Men jag tror verkligen det finns mer svin än vad man tror.
Tjejer har såklart sina idiotsaker, men nu snackar jag om killar.



Kåta taner ute. Dom beter sig nästan värre än unga killar och tjejer.


På krogen finns det många gamla tanter som är sjukt kåta och äckliga. Klänger på killarna i 20 år ålders och hoppas att få ett ligg. Fan se till att deras män "bosse" "lasse" eller vad dom kan heta, tränar upp sig och klarar av dig. Eller du kanske är en skid kåtis?

Jag blir äcklad av att se dessa kvinnor ute. Fyfan. Tänk er hesa rösterna av röken, konstiga kläder och lite guld bland tänderna typ. Ska ge er ett tips på en sån kvinna. "Mona" I Järnets Änglar.
I den filmen spelar hon en typiskt desperat morsa med en tvspelsgrabb där hemma.
Det käkas mycket pizza och knappt att det städas hemma. Stanken hemma och gamla äckliga gardiner.



Jag vet inte om det här bara är sverige. Här dricker vi mycket, glada och spralliga ute men sen nästa dag inte våga smsa eller skriva till tjejen man var "jäääääätteee" på kvällen innan.

Tänker inte låssas att jag gillar det här. Jag hatar det.

Är jag på fest och märker att det börjar bli så - då tar jag min mobil och sitter med den. Då frågar fjortisar varför jag inte "fEESTAR OCH SPÅÅRAT"  

Eller så går jag bara där ifrån tidigare och drar mig till nästa fest. Eller någon annanstans.



Ser jag sånna där kvinnor ute ser jag mig en riktigt bra långfilm framför mig - En film man vill se men inte uppleva.....





RSS 2.0