"fucking busskort"

Igår när jag va i stan så gick jag förbi en tjej som satt och grät på en bänk.
När ja precis skulle passere henne hoppar jag till av att hon skriker sjukt högt. Hon pratade i telefon.
"MEN JAG HAR JU INGET KORT, HUR FAN SKA JAG KOMMA HEEM?" skrek hon, förmodligen på sin mamma eller pappa. Hahah. Å hon skrek inte normalt. Jag passade på att titta mig omkring för att se om andra reagerade.
ALLA runt om tittade på henne. Hon skämmde ut sig TOTALT. Har fan aldrig hört någon "prata" så högt förut.
"MEN SERE UT SOM JAG HART NÅTT FUCKING BUSSKORT ELLEEER?". Hahaha, hon lät väldigt rolig.
Men fy fav hon skrek.....  Det hjälper väll inte för att hon skriker? Henner föräldrar kommer ju bara lyssna mindre hahahh...sopa!

                                


Emo+ Charlotte Perelli = Cool emo!

Rolig händelse.



När jag satt på bussen för ett tag sen så satt en tjej brevid mig. Hon va emo. Inget emot emos, verkligen inte! Skitballa!

Deras klädstil är nästan som ett tecken på vad dom lyssnar på. Vilken musiksmak dom har. 
Mando Diao, lr vad som heter, Tokio Hotel, osv sånt..

Iallafall!!!  Så satt hon brevid mig och hon lyssnade på musik från sin mobil.
När man ska trycka in ett headset i sin mobil så brukar det komma upp "godkänn" eller något sånt på mobilen för att man ska typ bekräfta att den sitter i haha.

Okej, det har inget med saken å göra.. men.  Helt plötsligt så åker hennes headset ut ur mobilen, och musiken spelas HÖGT i bussen. Alla fjortisar som satt runt omkring började småskratta och glo som fan. Jag mådde seriöst dåligt med henne. Jag led med henne hahah. För sånt där e fan inte kul.. haha.  Inte för att man skämms men på någon sätt blire sjukt obekvämt.

Men det roligaste av allt va att det va inte vilken låt som helst. Ni kan aldrig gissa.
Charlotte Perelli - HERO. HAHAHAHAHAH!!!!! Sån dålig och pinsam låt haha.
(Tycker jag) Men hon hade andra uppfattningar om låten haha, det gillade jag skarpt!

Tyckte det va väldigt härligt att se haha! Även fast jag själv småskrattade in i tröjan.

Men något som e kul när det gäller det jag skrev där uppe om att headsetet inte e "bekräftat i mobilen" haha.
När jag satt och väntade på tippens station för att tåget skulle komma, så satt en golftant brevid mig.
 Hon började spela musik av ren vilja högt framför alla som stod omkring haha. Sjukt ballt. Eller så var hon bara väldigt förvirrad av hur hennes mobil fungerar. Tror mer på det sista. Men det märktes inte alls.








åsikt.

 

Alla människor i världen har olika åsikter och olika sätt att se på livets framtid. Alla har olika utseenden, former, synsätt och kunskaper. Man kan inte veta allt om en annan person, det är det som håller intresset vid liv.  Om alla såg lika dana ut och hade samma åsikter hade nog världen varit ganska tråkig. Ingen hade haft det där lilla extra och ingen hade varit speciellare än den andra.  Att vi irriterar oss på varandra är viktigt, man är riktigt arg och sen kramas man resten av  kvällen ändå, det är kärlek.  Alla filmer vi ser har oftast alltid något man vill  ändra, eller allmänt bara något man stör sig mycket på, men tillslut kan det faktiskt finna sig rart.  Vi hatar något så mycket att det knappt håller i längden, då vänder det och vi gillar det istället. Tittar du på en film och känner att den verkligen är bra, tänk efter då. Vad är det som är bra egentligen? Är det att vi gillar glamorösa filmer med Hollywood inblandat? Eller är vi intresserade av att se hur en människa kan strukturera sitt vardagsliv i Sverige? När jag tittar på film sätter jag gärna på en film som handrar om romantik och komedi. En film som handlar om hur folk har det hemma, kan vara bra eller dåligt. Vilka arbeten de har och hur bra de olika karaktärerna spelar sin roll. Jag gillar också filmer som har mycket drama och konflikter. En mamma och hennes dotter bor i en lägenhet i kista. Mamman har problem med ekonomin och dottern vill ha nya skor, kläder hela tiden. Hur ska det gå ihop?

 Dotter är 14 år och mitt i puberteten. Hennes humörsvängningar imponerar inte på mamman och det blir jobbigt att kommunicera med sin tonåring. Deras kök är inge vidare modernt och dotter skäms över att bjuda hem sina kompisar. Det blir konflikter och jobbiga stunder. Mamman fokuserar så mycket på sitt att hon inte märker att dottern börjar skära sig.  Sådana filmer tror jag intresserar och påverkar ungdomar extremt.

 Samma med våldtäckts filmer, det kan vara väldigt bra för tonåringar att få se sådana filmer och inse att världen är ganska tuff och orättvis. Vi gör misstag med sedan lär oss mycket. Ibland kan det vara bra att man gjort något dumt, eftersom man blir starkare som person när man insett vad man ställt till med. Om man  har snattat från en butik, då åker man dit och får prick som håller i två år om man är i 15-18 års åldern. Men då har man lärt sig en läxa, det här är fel och nu får man bevisa hur gammal och smart man egentligen är. Ungdomar är nu för tiden väldigt osäkra och gör oftast som sina kompisar gör. Ska Lisa börja på Nacka gymnasium, ja då ska Klara det också. Varför? Vill Klara verkligen gå sam/ekonomi? Hon kanske har världens intresse för att fotografera, men vågar inte stå för sin vilja.

Om det är fest till helgen, ja då ska alla ligga i buskara och spela packade på en lätt öl, för då är man ball och den ”snygga” killen vill ha en. Alla har såklart sin period,  men om man inte på något sätt stoppar detta kommer det sluta med att man super redan som 11 åring. Vilken varken är bra för kroppen, miljö och föräldrarnas tillit.  Föräldrarna säger, ”Nej min Erika hon vet inte ens vad vin är”. Att de säger så är för att de inte vill tro på sanningen. Tjejerna och killarna kommer hem och frågar efter pengar. ”Mamma har du typ 50 spänn, tänkte fika med du vet Anna”.  50 kr kostar ett cigarettpaket. Spriten tigger man av de äldre på festerna. Bara man visar lite mer hud än vanligt.


Internet

internet

                               Match.com.... Osäker.com passar bättre

Dessa texter handlar mycket om alla människors syn på Internet och verkliga livet.

Hur mycket förändrar egentligen Internet oss? Varför blir vi så fast vid det?

 

Internet har länge varit en plats där alla kan träffas och kommunicera med varandra helt anonymt. Jag tycker det är väldigt bra att det finns Internet, så att folk kan skriva till varandra istället för att behöva träffas i verkligheten. Många kan ha dåligt självfortoende och vågar inte vara lika öppna i verkligheten. Det kanske t.o.m. kan vara bättre att prata på t.ex. msn Messenger istället för att stå framför varandra på gatan. Men vill man vara mera verklig så tycker jag att man ska lära sig att tro på sig själv och våga ta steget ute i verkligheten. Det kan hända att det blir ”mycket snack men liten verkstad”, man pratar massor på Internet och framstår som en otroligt rolig och bra person. Sen när man är redo att träffas i verkligheten så är allt helt annorlunda. Hur pinsamt är inte det?

Det finns en hemsida som heter Match.com som alla medier gör mycket reklam för.

Där uppdaterar man sin profil och hoppas att en läckerbit ska kolla in en. Man betalar pengar för att finnas med och åldrarna där är mellan 20-60. Jag har en gång varit helt oseriös och skojat med en man där. Det visade sig att han var världens pedofil. Jag tycker man kan göra om sådana sidor till Osäker.com, passar bättre. Vad är man för människa om man tror att kärlek hittas på nätet? Folk kan skriva till varandra ”Jag är glad i dig”, ”du gör mig helt pirrig”, allvarligt… Hur kan text få dig att pirra, hur kan text få dig att bli kär? Men är man extremt desperat antar jag att det funkar.

 

Nu för tiden är Internet något folk använder dagligen, på jobbet, i skolan, hemma.

Vi är väldigt besatta av det om man kan snabbt hinna sin information man söker.

 

 

På Internet har man tillgång till att skriva blogg och göra egna hemsidor. På ett sätt tycker jag det är väldigt bra att alla har chansen att utrycka sig på sina bloggar. Men när går det egentligen över gränsen? Tjejer lägger upp halvnakna bilder på sig själv och hoppas på tusentals kommentarer. Det är inte vuxna smarta kvinnor och män som kommenterar utan bara massa små tjejer från 12-15 år, som ser upp till de här tjejerna extremt och har de som förebild. Men ja tvekar inte en sekund på att vuxna går in och tittar.

De tjänar bra med pengar och lever sitt kändisskap över Internet. Självklart är det kul, men hur ser vi andra på de om man tänker mer smart. Vilka är tjejerna för oss…

Inga speciella alls


Svagheter



Det  finns vissa människor som är så svaga inners inne och är så märkliga. När dom är runt sina kompisar är dom världes coolaste. Men när man ser dom utan dom är dom som små pojkar som bara vill ropa på mamma.
(Dom osäkra killarna).

När killar inte gillar en tjej och e arg, det ända dom har å komma med är "din jävla hora". hhahah, asså allvarligt.
Nu vill ja bara klargöra att ja inte syftar på någon person eller så, men många killar som fungerar så haha...

Jaha, hora? och? vet du vad hora är?....       haha lixom......

Det har blivit en dåligt vana, att så fort det inte passar killen, jahapp a då e tjejer hora. haha!!

Det används nästan varje dag, kanske bara om tjejer inte vill bjuda killen på ciggen "mee din hora hhahihih"
o oftast e tjejer så fega att dom då svarar "ihihih lägg av då".

Vissa måste skapa sitt egna självförtroende på andras bekostnad. Det är det sjukaste...
Tycka ner andra för att må bättre själv.. Det kallar jag en feg person.

Att börja bråka bara för att böra, att börja snacka massa skit bara för att.  E man smart låter man sånt va och lägger sig inte i. Inte visar direkt att "aa okej ja tar kakan för det här och skämmer ut mig".
Många gör fel i det där. Även tjejer.

Sen i slutändan när man visa dom en sida som dom inte riktigt kan förstå sig på, då blir som dom, dom som vill bara hem till mamma och bara kan gå sin väg och känna sin pinsamhet.

Att hålla på, att orka hålla på. Och det slutat med att dom blir världens töntar när man klarar av deras sätt.

Och sen kan det många ggr sluta med att den personen blir världens gullagasite mot en. haha!. aa men då har man lärt dom ialfall vad som funkar med en själv och inte. Vad som gäller. Hur man har rätt att hantera vissa människor och vissa som inte accpeterar allt.¨


sex, alkohol och ungdomar

Det negativa med att jag har sånna här starka känslor  och vågar och kan det här, gör att många jag visar det för tror jag "leker vuxen". När jag bara har en sida som e väldigt ovanlig för min ålder.  Och dom som säger det är dom som minst av alla har en egen åskit....



Nu förtiden finns det fullt med ungdomar som är så sjukt osäkra. Jag är trött på att hantera dom runt om mig.
Men accpeterar det. Det är inte fel på någon för man känner själv att man kan något inte andra kan.
Gör man som alla andra blir man accpeterad. Så ska det inte vara. Många undviker verkligheten och känner att det bli lättare om man ser precis ut som sin kompis. "Då kanske den där killen vill ha mig också". Bullshit.

I stort sett hela stockholms tjejer ser likadana ut. Gina tricot -  stilen. Okej, det är stilen vi har!
Stilen man passar i. Men det ser patetiskt ut! Ibland när jag går på stan så ser man dessa tjejer, åldern kan ligga mellan 13-16. Jag ser ingen skillnad på dom. Samma vita blusar, samma halsband, och så har dom tagit sig upp på vinden hemma för att bära på farfars gamla kikarväska som tydligen varit väldigt inne. Jag har absolut inget emot dessa människor eller hur vissa klär sig. Men jag tycker det är extremt roligt att se! haha!!
Håret ligger precis på samma sätt på ALLA. Väldigt konstigt att alla vill se likadana ut...

Till helgen så ska man ladda upp och se till att få sprit.
Jag har alltid ställt mig samma fråga. Dricker alla för det är gott? Eller finns det andra syften? Bli packad? Känna sig bekväm? Det finns många frågor runt det där och det tänker jag alltid på.

Jag har inte drukit alkohol länge, men första gången jag drack det va när mamma bjöd mig på det hemma.
Sen dess har ja lärt mig vilken smak det är jag gillar. Ne ja gillar inte öl spec mkt.  Ja tycker vitt vin är riktigt gott och svalkande. Vodka har ja lär mig att jag bara mår dåligt av. Så dricker det inte.
Men hur många dricker egentligen bara för att göra det? För att våga gå fram till killen på festen?
Jag tror det är mer än 50%.

Ja tror inte tjejer och killar har o vet vad måtta för att dricka är.
Nu har jag fyllt 18 för inte så länge sen vilket gav mig vägen mot krogen. Har varit ute mkt innan men inte på samma ställen.

Efter tio, miiinst är nästan 85% packade.... det är förjävligt! Är dom så svaga att det inte går att vara sig själv utan alkohol. Ja har alltid tyckt att svennesättet att dricka e så pinsamt att det e helt...
Men annars är stockholm absolut den bästa staden jag vet:D!

Alla länder och städer har sina dåliga egenskaper. Ja känner att sverige har väldigt många haha!!
Men jag är väldigt svensk själv och har varit själv med om massor av detta, men samtidigt har ja 50% bulgariskt sätt i mig som får mig att se skillanden.
Ända sen jag har varit liten har jag rest väldigt mkt, upplevet väldigt mkt.
Jag har lärt mig att kunna läsa människor och lära mig hur dom fungerar, hur man ska hantera dom.

Jag har en fruktansvärt stark förmåga att kunna hjälpa folk och reda ut saker. Hur jag ska tackla dom, hur mkt jag ska bry mig.
Många svenskar är inte så, har inte den förmågan i min ålder. Vilket jag är väldigt stolt över mig själv för haha! Vissa saker som inte går in i deras huvuden är helt uppenbara för mig.

Folk ser mig som en väldigt flummig person som har svårt att se den här personligheten jag har inom mig.

När jag träffar människor använder jag alltid mig av mina bästa sidor. Jag är rolig, socian, helt oblyg, känner stark empati för andra människor, ärlig, omtänksam, generös. Har inte svårt att ta kontakt.

Jag hinner inte visa mina andra starka sidor till alla pga att jag inte alltid behöver det.
Det känns väldigt bra!

Jag tar aldrig skit, och jag verkligen inte förtjänat det. Jag vet hur man ber om ursäkt, hur man hanterar bråk.

Men när vissa människor jag möter inte delas samma egenskaper blir det problem. Då spelar det ingen roll hur många meninigar jag skriver eller hur mkt jag berättar - personen kommer altid förstå. Det finns inte i deras värld!

När man är ute på krogen är det självklart hur kul som helst, jag älskar att dansa och vara igång.
Men pga av att nästan hela stureplan har blivit en friditsgård med bara massa människor som är ute fter ett hemsläp. Ja tror det är lika många tjejer som killar som e ute bara för att få ligga. Jätte roligt, absolut!
MEN det betyder inte att alla är så?  Är man ute är det många jag möter som kommer fram och börjar berätta vad dom jobbar med. (försöker impa). Men snälla, ja skiter väll fulständigt i vad du jobbar med, har han ens hälsat?Vet han vad jag heter? Lr har han bara sätt mina bröst och antar att det är C. kupa?
Jag hanterar sånna killar väldigt bra, men många kan vara odrägliga som man bara inte kan göra sig av med!!!
Helt galet....


Sex nudå

Midsommar, ja då det tydligen är  mest barn som  blir till! HAHAHAHAH!!!!
Asså, jaa nu förknippar vi det med texten här åvan. Vad är det FÖRSTA I ENS TANKE NU?
SPRIT!!!!! Man ligger, man struntar i kondomen, oj va skönt, oj oj men oj nu e ja gravid.....
Vuxna som barn. Det är misstag osv. men sånt borde förbättras.

Att skaffa barn gör man väll för man vill ha sig ett barn? Man vill skapa sig en familj, göra en förändrig i livet man känner sig mogen för. Men gör alla det?


Alla fester som är igång nu på sommaren.
Alla super, jaa jag tycker också det är sjukt kul! haha. Men. Sen kommer det till en nivå då det är många som börjar dra sig in mot föräldrarnas rum eller liknanade.
Kommer sedan ut nån halvtimme senare och tjejer är helt trasig, killen superglad men går och däcker två sek senare.

Hur bra sex kan det ha varit :P?... haha. att gå iväg, ligga, när folk är i huset. Iåf rätt hett att man vill göra det lite officiellt. Men hur soft kan det vara när man e svinpackad, ser inte ens varandra i mörkret. Bara känner. Fan tänd lampan åtminstonde så han ser vart den ska in.


Hej

 

Vi människor drömmer om en ljus framtid, en framtid om stora möjligheter och ett vackert klimat. Livet är som att hoppa fallskärm, låt oss hoppa vart vi än hamnar. Våra funderingar över slut på olja och nerhuggande träd skapar panik. Viktiga beslut ger framtidsplaner och stora förväntningar. Vi är rädda för att bemöta klimatförändringen, vilket kan visa sig vara negativt. Vi ska alla lämna världen, låt oss försvinna i samma dimma, samma sekund. Hjälp oss skapa ett farväl av trygghet och kärlek.

Framtiden betyder olika saker, vackra hus med ett brunt fin trä färg av dyrt trä, en otrolig biluppfart med fullt med olika alternativ för att ta sig iväg. Köpcentrumen lyser och har gångar som vi bara ser på film. Människorna klär sig med klass och så lite färger som möjligt.

Drömmarna blir större och våra mål svårare att nå. Låt världens natur hjälpa oss att förnya våran art. Trädens kälek till varandra berättar histora för oss som skapar liv. Deras liv hjälps av energi, vi behöver energi, ge oss enegri.

Vi lär oss att lämna bilen och använda våra ben. Tunnelbanorna har stängt ner, folk har fått panik av hur den nya värlen uppstår. Alla har en röst inom säg som berättar vad som ska göras och inte. På tunnelbanad där man tänkte mest, det är nu borta. Tänk om man kunde veta allas tankar när man sitter på tåget.

Människan tror att vi alla är påväg mot ett obehagligt slut, ge oss rätt spår. Ge oss en fridfull gång där alla delar samma känsla. Ett slut behöver inte betyda slutet för världen. Dör vår värld, skapas en ny någon annanstans. Rymden är som en leksak för någon annans liv. Personen som står bakom detta styr våra liv och hjälper oss i knipa. Alla planeter runt om oss är leksakerna man inte rör, de har sin plats, flytta inte på dom. Tar man ut en plastmugg från en uppställd pyramid, rasar alla. Samma med rymden, rör han andra planeter när nära oss kan vi få problem.

Kunskapen vi har är enorm, men säkert inte lika enorm som andra liv kan ha. Liven vi inte kan se, röra och höra. När olja är slut och gräset torkar, vad händer då? Kommer det något levande och hjälper oss. Ser någon oss? Hur kan vi få kontakt. Hjälp oss att ta kontakt med världens gömmande liv.

Jordens alla yton känns stängda, vi kommer inte ut utan lov. Vi alla är barn som lever sina drömmar om stora hopp. Vi har lärt oss att man ska bli framgångsrik, man ska kämpa och glänsa. Men känner alla igen sig med det? Att åka till thailand och ligga på stranded är som att fly. Vi flyr från verkligheten. Låt oss nu fly från världens undergång.


                          


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0