Vänta inte på den stora lyckan så att du missar den lilla


(Lite stavfel här och där) Skriver fort.


Våra drömmar ska bli sanna! Det är drömmarna som håller oss vid liv! Utan drömmar, inget liv.

En dröm behöver inte betyda någon lyxigt eller något som ger oss pengar. Man har sina olika.
Vågar alla sattsa på sina drömmar? Eller är vissa fängslade i en personlighet pga vännerna man har?
Människorna man lever runt?

Att han en dröm handlar inte bara om en önska, utan en modighet och stolthet. Självsäkerheten också såklart.
När man ska välja skola efter nian. Väljer alla samma skola för att kunna fortsätta gå i samma klass?
Stannar vissa kvar i samma för dom är rädda för förändrig? Eller kanske passar bara den skolan dom redan.

Fler än vad man tror gör val i  tonåren som man kommer ångra. Det är jag helt säker på.
Man vågar inte sticka ut. Man vågar inte välja själv. Bara går i kompisarnas fotspår och hoppas på att allt ska vara som förut. Nu har jag ett år kvar i min skola. Jag har aldrig förändrats så mycket som när jag började gymnasiet. Tror jag alla gör. Speciellt om man går efter sina val och drömmar.

Jag har precis som säkert alla andra tjejer drömt om att bli sångare när man var yngre, haha. Man såg Britney Spears och tänkte hur underbart allt är. Sången sket man ju i haha.
Så redan som liten började man få små drömmar om något. Men sen mot femman sexan börjar man hamna lite på plats. Det där med sångare va ju bara för man ville va som Britney o alla.
Men sång är inget jag tänker sattsa på direkt haha. Inte nu när man blivit äldre och insett vad man egentligen vill.


Sen bli man äldre börjar sexan och tror man är as stor och ball. Börjar sjuan och är förvirrad om man är liten eller stor. Man gör saker i skolan, och vissa saker fångar ens uppmärksamhet. Man blir intresserad.
Hur länge intresset håller beror på hur mycket man egentligen vill det.


Jag hade en person i min skola för länge sen som hade/har en grym talang. Ja kallar den personen för x nu.

X ville aldrig synas med det. Aldrig visa det för något. Bara gömma sig undan och ha dold talang.
Jag vet att jag alltid sa hur bra x va. Men förstod x? Vågade x bara inte se det själv?
För mig visade x ofta en sida som inte andra såg. Jag är väldigt bekväm av mig som nog fick x att känna sig likadan runt mig. Så fort många andra gick omkring och sa kommentarer som var positiva blev det bara en tystnad. Jag såg en sån personlighet i x. Ibland kom den fram. Men väldigt sällan.

Alla vågar inte visa det dom kan, visa vad dom kan verkligen försörja sig med i framtiden.
Men dom som vet att ni kan något, man ska aldrig vara rädd för att visa, eller för att göra fel.
Det är bara att köra! Det värsta jag varit med om är folk som sa "Men det kommer du aldrig klara"


Jag har  träffat tjejer och killar som sagt till mig att jag inte ska hoppas på något osv.
 "Men bella, tror du själv det kommer gå" "Asså, seriööös vet du hur svårt det ääääR"

Det ända jag tänkte då men aldrig sa var. "Men ursäkta, vet du hur braaaa jag är"


Jag förstod i början av femman vad jag ville hålla på med. Men har bara blivit mer detaljerat efter åren.
Då var det mer att jag sa ämnet. Inte vad i ämnet.
Men många som gick utan drömmar och hopp dom sa bara "men beeeelllaaa"  Ja vet inte hur många "men bella" jag hört i mitt liv haha. Tror det som gjort att min självförtroende har byggts upp så mycket. Jag har aldrig brytt mig om andras åsikter när det gäller mig själv. Jag kan påverkas lite, men visar det inte isåfall. Stänger bara av och lyssnar på vad jag själv tycker och vill. Inte alla som kan accpetera ett sånt beetende och måste då vara kaxig mot en. Jag har alltid lyssnat på andra och vill höra vad dom drömmer om. Men han nog aldrig mött någon som har lika stora drömmar som jag. Inte förrän jag började gymnasiet.

Man har en liten osäkerhet i sig, det har alla. Men man ska tränga bort det och börja drömma!
Börja våga drömma! Alla är bra på något!
Dom som skrattar och säger "ihih men nej sluta jag e dålig juh" Dom vet redan att dom är bra, haha så behövs inte sägas. Men dom som tittar ner i bordet, bli smågenerad och man ser att något är fel. Dom vet inte om det. Dom måste höra det!! Alla kan inte upptäcka det själv. Därför är det viktigt att man alltid delar med sig av sina talanger. Låta andra se. Även fast det kan finnas någon som garvar och säger "HAHHAH, asså vilket skämt"  
Ett äpple i halsen på den personen skulle inte skada. Låt den garva, låt alla garva. Men dom vet själva att du är duktig om du verkligen är det. Men alla vågar inte avslöja vad dom vet, vad dom ser. Så dom skrattar och är as tuffa istället.



Man kan inte vara grym på sin dröm redan i 15 års åldern. Det är sällan någon är det. Därför dom som är det bli så stora direkt. För dom visat det i sån ung ålder.

Men man ska ALDRIG underskatta sig själv!! Finns alltid mer att lära och se! VA ALDRIG NÖJD!


Man kan ta åt sig som yngre när man berättar sina tankar och drömmar för vissa. Då man får negativt tillbaka.
Men det går över och söker man stöd så för man säkert ett ärligt svar på om man är bra.


Antingen går drömmarna åt helvete eller så går det så bra att du kan skratta åt dom i lågstadiet som sa att du inte kan.


När jag bytte skola för att börja nian så valde jag efter vad jag tyckte lät bäst. Det fanns ett val som alla tog. Och jag kommer aldrig glömma när jag stod och packade gympakläderna en gång. Då alla hade bestämt vilken inriktning sjuan till nian dom skulle gå. Då sa en person till en annan.

"Ne men asså alla dom ska gå det så då vill jag också det, man hamnar i samma klass då typ"

Herregud, vännerna flyttar inte till mars? Dom flyttar klass!!!!!!
Så man ska gå efter vad alla andra gör? Då kommer verkligen drömmarna gå åt helvete haha.

Jag gillar inte folk som säger att dom inte kan, när dom är hur bra som helst på något. Vafan, hållkäften, du är helt otroligt bra????!!!!

Man kanske lever i en värld hemma där man aldrig får höra av sina föräldrar hur duktig man är. Man kanske inte får komplimanger eller uppmärksamheten. Det kan påverka mycket. Man säger "Mamma kolla här"
Å samtidigt som mamman ska klaga på något, eller hon måste ruuusa och hämta nån lillebror på dagis....
Seriöst! MAMMA STANNA FÖR I HELVETE! TITTA PÅ VAD JAG GJORT!!!!!!!
Sen om mamma eller pappa gott så känner man i magen, halsen överallt hur självförtroendet precis sänktes hundra miljoner meter ner. Det är som när man är skiträdd och bara har klumpen i halsen.
Vissa kanske får den uppväxten och får aldrig visa sina talanger hemma.  Då blir det svårt att ta fram den i skolan eller på andra platser.



Jag hade en lärare en gång som alltid sa att jag hade talang. Att jag hade världens bästa fantasi. 
Mina berättelser jag skrev i lågstadiet fick alltid lärarna att skratta. Jag var konstnärlig på mitt sett.
Varje gång vi skulle rita, jag kunde sudda 5454252452 gånger. Jag var aldrig nöjd med bilden.
Ja ville ha bättre och bättre.


Många ritade på en sekund, lämnade in och gick på rast. Jag kunde stanna kvar efter skolan och förtsätta på min bild. Även fast den inte bli vacker, så hade jag ritat många gånger. För varje gång jag drog pennan mot pappret fick jag en ny ide. Många kunde rita som det jag såg på tv. Jag kunde aldrig göra samma jobb. För ja gjorde mitt ega. Jag ritade efter min fantasi. Massa saker blandat. Jag kunde rita blommar tsm med en gubbe som hållde en pistol och nått helt annat vid sidan om. Varje gång en lärare tittade på mina bilder så fick dom stå länge. Haha.
Det tog aldrig slut. Men nu är inte rita min talang. Absolut inte! Haha, den här texten här handlade inte om att jag kunde rita. Utan att jag skapar från min fantasi. Jag vågade tro på vad jag tänkte.

Sen blev man äldre och mera fantasi och personlighet kom fram i mig.
Vad man lyssnade på för musik, vad man gjorde efter skolan osv.

I sexan till sjuan kunde jag sitta och lyssna på Michael Bolton, när många av alla andra tjejkompisar eller bara andra lyssnade mera på musiken som aa ni förstår. Shakira kanske osv. Som jag också såklart lyssnade på och alla andra artister som va inne. Men hade alltid saker i mig som inte alla hade. Jag har alltid varit den personen som vågar sticka ut. Vågar ta risker och testa gränser.
Men va en väldigt busig unge haha.. så alla gränser jag gick emot kanske man inte skulle...

Kunde spela låtar och folk tittade på mig som om jag var 50+. Haha!
Ja har alltid haft en bra känsla för musik. Oavsett åldern jag varit i. Men vissa dömmer ju direkt haha. "Men bella va fan lyssnar du på"   "men bella" igen :P.  Blev en vana man hörde ofta.
Inners inne tänkte jag bara "men fuck off, jag älskar det"  men inget man sa då.

I högstasiet sen så blev jag mer och mer intresserad av min dröm jag har idag. Mer på allvar.
Sa inte så mycket om det, höll det mest för mig själv pga att jag redan visste vad man får höra när man berättar sina drömmar för dom som inte har några. Men mina tankar om min dröm slutade aldrig. Vissa försökte ta del av det när jag berättade ibland. Men bara jag som fortsatte. Dom hittade sina vägar.

Sen när man slutade nian så hade jag ett samtal med en lärare. Då berättade jag länge om mina drömmar jag hade. Hon hade t.o.m märk mina talanger, då vi hade vissa uppgifter där jag hade chans att ta fram den sidan av mig.

 Det samtalet kommer jag aldrig glömma för hon fick mig på sånt bra humör.
Hon sa alltid till mig "Bella, du kommer fixa det här, jag vet det"   Då log ja bara mot henne och inners inne älskade henne haha. När jag annars på lektionerna avskydde henne :P.
Det fanns såklart vissa i klassen som kunde säga positivt även fast dom själva är helt lost när det gäller framtiden. Det uppskattade jag alltid. Dom visste jag att jag alltid hade på min sida.


Sen blev det gymnasiet och allt blev som jag ville. Allt har gått som jag velat och kommer bara gå bättre. Sista året i skolan ska verkligen och kommer bli karriär år för mig.

Ni som har drömmar men inte våga visa som. Visa dom hemma iallafall! Se till att någon får se!
Vad som än kommer att hända i framtiden spelar ingen roll just nu. För tror du på dig själv och vet vart du vill, kommer du hamna där.  Det måste inte "gå i släkten" typiskt svensk att säga..
Tänk bara  "Fuck alla, jag jagar min dröm!!"  Hahah! 

Desto tidigare man börjar drömma desto mer tid har man på sig! Ingen är omöjligt! Och dom som tror det kan sluta med det direkt och vakna upp. Gör något åt saken!

Inget kommer flyga till dig, man måste sattsa själv! Lyssna på sig själv och veta vart man ska.
Tillslut får du som en hel resa av fantasi i dig som blir svårt att gömma. Den blir för stor att dölja.


Även fast alla inte kan lyckas, ska man ALDRIG sluta drömma!
Vet du att du kan? Gör det! Men bevisa och få folk att inse din talang.

 Ja har en grym dröm som jag aldrig kommer sluta jaga. För jag vet att jag kan! 








































Skillnaden på skämtet

När skämten inte går hem, utan åt helvete!

Nu menar jag inte skämt som man säger och ingen garvar å sen försöker man dra fler för att möjligtvis få ett skratt.

Utan något annorlundare.

Om en person går upp mot köket och säger till den som lagar. "Åh, är det gott?"

Då om den som lagar ska va cool och "rolig" så kan svaret bli "Nej det är skitäckligt"

Ba hallå??? Så kan man inte säga när det gäller mat??????

Det kunde ju varit skitäckligt??????

Om jag däremot går fram till något med rosa tröja och säger. "Såå du har en rosa tröja på dig"
Då blire mer bra av skämtet när man svarar "Nee en svart"

SÅ ere det skämtet ska gå till! Man kan ju fan inte säga sånt till mat???

Det är ju meningen att personen som frågade ska känna "haha dumt av mig att ställa sån korkad fråga"  EFTERSOM DET ÄR MENINGEN ATT SAKEN DÅ SKA VARA SÅ UPPENBAR! ANNARS KAN MAN INTE SÄGA SÅ.

Men sånna driv e ju bara så drygt. Men ska man göra det kan man väll iallfall göra det rätt?

Men hör jag någon säga så när det gäller mat är det ju bara den som ska känna sig dum haha..
Skämtet blev ju inget skämt, inget driv, inte kul:P? Bara jätte märkligt...
                                                   

Berätta hela sanningen kan ge dålig hämnd

Nu har jag inte bloggat på ett tag. Idag kom jag på något väldigt intressant att skriva om.

När man gör nått och sen får höra det från någon helt random som tror att den vet. När den personen inte fått något annat än zero till sina öron.
Noll om den riktiga händelsen, verkliga sanningen.


När saker sker och du vet att det du precis gjort kan leda till att andra får reda på det.


Det här kan handla om många olika saker, så för att ni ska förstå mig mer, välj ett alternativ och läs som om det vore om det.

Slagsmål, brott, sex, fest mm...



Gör man något och verkligen vet hur det gick till, eller hur det var, så blir det inget annat än kul när någon annan kommeterar händelsen. (Som inte är medveten om den riktiga sanningen).

Ibland är det inte viktigt att man behöver då kommentera och säga "nej hahah driver du, såhär var det"

Utan det viktigaste är att man själv är medveten om händelsen och den personen som skvallrat ut fel, att det är hon/han som ska skämmas. Om då kan man för sig själv tycka synd om den personen eller garva innombords.

Men alla är inte likadana där. Vissa vill stå emot och försöka övertyga alla andra om vad som stämmer.
Sen om det år någon som inte alls låter rimmligt så är det upp till en själv vad man ska tro.

Man väljer själv, tror jag på det andra säger? Eller ska jag lyssna på dom som var med?

Däremot om bara en av dom är med sitt "gäng" och känner för att dra historian värre, få den andra att låta som en idiot och sig själv som en angel. Som lyssnare hör man när någon går över gränsen och lögner börjar skapas.
Alla vet och förstår säkert inners inne egentligen hur det kan ha varit, sett ut, blivit. Men utåt är nog dom flesta bara lutade tillbaka, skrattar och tvingar sig själva omedvetet att tro på det. För att sen ha något att berätta.



När det sen kommit till en punkt att man känner för att "ge igen"
Man själv vet så mycket, och man skulle kunna visa personen för alla på ett sett som INGEN har sett hon/han förut.

Vad sägs bakom stängda dörrar?
Vad sägs på chatt?
Vad sägs på smsen?
Vad sägs på tellen?

Det inte alla andra är med på och ser.


Vet båda två, alla fem, alla femton, hur något har gått till och bevis finns bakom den officiella sida så kommer man skämma ut personen totalt om man avslöjar högt ut.

Men vill man då visa för alla och skämma ut någon eller visa verkligheten så skulle den andra som spridit ut fel, eller viljat skapa sig mer självförtroende på andras bekostnad bli röd, varm och kall samtidigt.

Är det värt att göra så mot någon då? Är det inte bättre att veta exakt allt själv och veta att personen också vet vad som stämmer?

Sen om man skulle fråga personen om det där ingen ser.
Så blir det ett generat svar som visat att hon/han verkligen också vet den riktiga historian.


Men man väljer själv på vad man ska tro på. Och ingen ska ta åt sig om man hör något som är helt sjuk, helt jävla stört. Man ska bara garva sönder innombords över den stackars människan som var tvungen att sprida något som inte stämmer.

Är man med någon som är på sånt sätt. Backa direkt.
Då är man otroligt feg. Sjukt osäker och man har en del att lära.

Det är aldrig viktigt att ge tillbaka. Därför jag aldrig har gillat slagsmål filmer haha. Men det är rätt hett. Men har aldrig varit nödvändigt.
Visst man blir lite cool o känner sig ballare om man slagit ner någon som verkligen bett om det. Men vad vann man? Den nerslagna kommer uppebarligen göra något tillbaka. Den är så sällan någon lägger sig.



Sen om något sprids som faktiskt är sanning.
Då får man kanske anpassa sig för att inte behöva få det.
Skulle gjort annorlundare? Än vad som skedde.
Stå för det?



Om man vill ge sig in på något med personer eller en person som man kanske inte litar på till 100.
Då kan jag bara ge dom här tipsen. Ifall det skulle komma en dag då han eller hon vill ge dig något som slår hårt mot dig och du har inget val - du måste ge tillbaka!

Spara alla konversationer.
Spara alla sms.
Långsökt, men spela in samtal. Vorde du med någon som du är så osäker på. Kanske inte ens värt då?
Berätta väldigt lite om personen för andra.
Avslöja inte för mycket av det positivt eller negativa.
Håll lite avstånd från personen. Han/hon kan faktiskt ta din kontakt. (Visa intresset) Som ingen annat trodde hon/han gjorde eller gör.


Men hur illa det än är. Man behöver inte ge tillbaka. Låt personen stå i rampljuet om det, om det nu är så viktigt.
Kanske inte har bättre liv. Du gav han/hon livet haha. Nått att skapa, berätta om.

När man beviset från att många som hört inte tror på det och vet att sannigen måste vara annorlunda.
Då hör man av dom. Dom kontaktar. Man känner av och märker att dom inte håller med.
Det är fler än vad man tror som gör det. Alla vågar inte visa och stå för det öppet. Men det är som skönast när dom visar sig fega och kommer bakom ljuset.


Du som kille eller du som tjej. Är man inblandad med sånna människor, sån människa.
Ignorera och vet sannigen för dig själv. Försök inte uppfostra allihopp. Inte många som kommer våga bry sig.

Så att berätta sannigen kan bara ge dig dålig hämnd. Om något väldigt negativt kommit ut som man vet var grymt positivt, eller den ena fick det negativt, gjorde dig illa. Han slog först. Han kunde inte sin grej. Han tog pengarna först.


Men det finns många olika sidor på det. Ja menar, sitter man på polisförhör är det viktigt att man berättar en hel sanning. Blir som hämnd att då kompisen åker in. Men då är det än helt annan sak. Iåf skrev jag brott där uppe. Men jjaja, ni får spekulera själva! Men även poliser kan se lögnerna i dina ögon och väljer vad dom ska hända sen.


Gör det du känner för, ha sex med den du känner för, snatta om du känner för det.
Men va medveten om dålig hämn och något som alla vet
- sanningen kommer alltid fram.
























RSS 2.0