Jag växer fortfarande. Vissa stannar.

Det har bevisats gång på gång att bra skolbetyg inte är någon garanti för att lyckas i livet. Undersökningar har visat att IQ inte bidrar med mer än högst 10% till en människas framgång i livet.

 

Även om en hög IQ i sig inte innebär några garantier för framgång, prestige eller ett lyckligt liv värderar arbetsgivare och vår kultur den akademiska kompetensen högst. De bortser från det som har störst betydelse för hur väl vi lyckas i livet nämligen emotionell intelligens. Man kan säga att en bra IQ gör att du blir anställd på ett jobb, men att det krävs väl utvecklad EQ för att avancera på karriärstegen.

 

 

Man blir fan glad då! Jag är så mycket bättre på att tackla situationer, leva mig in i någons liv och känslor och hjälpa till, kanske t.o.m lösa dom. Än att vilja sitta o plugga matte hela dagen.

Ja har en grym  känsla för andra och vet hur ja ska förmedla det som behövs. O folk som fortfarande går i ettan när dom är över 17 blir jag bara galen på och förstår inte hur deras problem kan bli så stora och svårlösta. För mig är det inte svårt. Ja gillar enkelt! Ärligt! O Inte fjortis.

 

Finns så många som håller på o kan seriöst bråka om vem man ska va hos ikväll.

Det e så mkt som kan få en att mogna och mkt som får en att inte mogna.

 

Ja mognade rätt fort efter åttan i skolan. Då började ja inse vem jag var o vad jag ville. Hur ja ska bete mig runt andra och vad ja vill få ut.

 

Efter några år märks det att många stannar där och inte utvecklas eller bli bättre människor, lär sig mer o inser hur de borde förändra sig egentligen.

 

Finns killar som e 30 plus som forfarande inte vet hur dom ska bete sig. Ja blir fan galen.

Grisar lixom. a inga kommenarer. haha.

 

Men ja e också gris ibland, mamma säger åt mig mkt att ja e för grabbig när vi e på resturang ibland haha.

Hon e så strik med hur man beter sig och hur man håller sig undan för FULLSTÄNDIGT ONÖDIGA konflikter, det har väll lärt mig en del.

 

 

 

 

 

En kompis i gymnasiet sa att till mig, Bella du uppfattas lite flummig för du e så jäkla rolig o snygg o så.

 

Men om man snackar med dig o lyssna på vad du säger ser man helt annan sida och du e fan riktigt smart!

Mognare än det flesta.

 

 

 

Fått höra det många ggr och jag tar det till mig. Men väljer jag att vända det hela o visa mera av det andra för tidigt? Nej.

Det är ingen planering direkt men är jag glad, är jag öppen o rolig, varför ska ja leka mattimatiker.

 

varför måste ja ha på mig en söt topp o se oskyldig o söt ut o najs osv.

Man behöver inte va dum för man väljer ballare kläder än det allla har på sig. Det vet ju alla men ni fattar haha.

men det blvit ju så. "Va fin du e nu, du ser sär seriös ut;)"

Ja klart man ser seriösare ut. Men går det till min personlighet? Nej!

 

Ja gillar inte det här att alla ser lika dana ut. Ja gillar inte att se för lika ut som resten, med pärlörhängerna osv. Ibland kanske. Men väljer jag så ska det va coola stilen som sticker ut o mer intressant !

 

Kläder säger mkt om ens personlighet. Men det behöver det inte.

Man har lärt sig lite att rockstilen, då lyssnar man på rock, man festar inte så mkt ute på nattklubbarna.

Ere pärlörhängen från gina eller liknande då gillar man drinkkvällar o man minglar. haha.

Ere lite bad stilen på kläder då e man cool sexig, men ser lite oseriös ut ibland. Ni fattar.

 

 

Bara min åsikt men man märker att det döms hur man ser ut o väljer att bete sig .

 

 

 

 

. Jag är sprall, glad o säger gärna mkt! En kille sa en gång, högljudd hahha, då drev ja ba tillbaka o sa "om du ba visste;)" lixom, hallå stick?.

 

.


Jag väljer aldrig att visa mina starkaste sidor direkt. Gör alla det,  hur blir man då intressant tillslut??

Jag kör alltid första intrycket med rolig o charmen som jag har. Sen vinner man över folk med personligheten och sen att jag skulle ha mkt EQ blir inget dom tror. ''

 

Nått illa med det kan va att många kan uppfatta en som arrogant pga självsäkerheten.

Fan så mkt självsäkerhet har ingen. Ja e också människa me känslor haha.

På ett sätt känns det nice för har märkt att bråk  o andra saker så lyckas jag ofta har mkt bra att komma med tillslut. För jag överasskar med ett sätt som inte riktigt va väntat.

 

 

Man borde såklart inte gå runt o planera hur man ska va direkt, men att inte visa för mycket av sin personlighet kan bara vara bra ibland. Jag e väldigt avslappad o säger gärna vad ja tycker, i detalj ibland. Som i mångas öran uppfattas som "liite för mkt" egentligen är det inte mkt alls. Vilket dom vet om - men inget man säger.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0