Det är svårt att vara dum mot ett litet BARN.


Bete sig som största osäkerheten är när man är som ett barn. Spidad, vill peta på allt man inte får peta på. Börjar gråta så fort man inte får som man vill. Drar i saker för man vet att man inte får.
Man slänger iväg saker man inte får - precis som ett litet barn.
Man vill ha uppmärksamheten men gör det på fel sett. Men man vet att det är något alla kommer reagera på, så man får uppmärksamheten. Som en liten bebis som ler och samtidigt gör någon dom inte får.
I äldre ålder stannar det här kvar hos vissa personer. Dom blir för gamla för att ändras och det här beteentett kommer förstöra för dom många gånger i livet.
Sånna typer finns i alla gäng, personen som får mycket uppmärksamhet, vill synas mycket och vännerna runt om märker sällan om hon eller han gör fel. Eftersom dom är såklart vana att se hur han är och då inte förstår när han gör bort sig.
Killen som är rädd att förlora sina vänner för det är allt han har. Utan dom är han inte den "coola"
Vågar inte va, kan inte va.
Kommer en tjej/flickvän in i bilden hos någon av killarna i gänget är det hot för honom.
Som ett barn som tror mamma ska lämna honom. "Men mamma du ska va meee miiiig:("
"Jaaa mamma ska va me dig, men också med henneee"
"Nejjjjj buuuhuuu hon skkkaa va baaar aaa me miiig snyft"
Så blir det för en sån person då. Han tror han förlorar det han har. Där kom ordet toffel till. Jaap nu är min kompis toffel bla bla bla zero snack. Den som kommer bli den största toffeln är den som säger det. För osäker för att ens försöka se vad som stämmer och är sanningen.
Den som kanske står brevid och hör "ett barn" bete sig som så liten brukar försöka säga till och säga som det är, grymt bra! Men man kan inte lära ett litet barn som redan är vuxen, det är omöjligt.
Allt tyder på en sån osäker person som gör allt för att vara "rolig" och göra bort andra.
Vinna uppmärksamheten på andras bekostnad.
När man försöker göra bort andra eller någon man kanske aldrig träffat så är det svårt att veta hur personen kommer reagera. Är det en känslig person framför mig? Är det en kaxig och cool person? Vågar personen säga till? Kommer personen att lämna och gå? Eller stanna och visa sig mer mogen och vuxen?
Skämta kan man göra med människor man aldrig träffat förut. Men till en viss gräns.
Det är inte okej att vara över 20 och bete sig som under 14.
Det ser inte bra ut.
Man är snäll snäll, jaa, ett barn är snällt. Det är svårt att vara dum mot ett litet barn.
Men låt dom inte känna dig förolämpad! För dom är inget annat än en TÖNT

Det är viktigt att kunna hantera alla typer i världen. För då kommer du själv ha ett bättre liv, ha starkare självkänsla och lyckas enormt mycket bättre.
Jag vill aldrig ha sånna personer andandas nära mig...
En gång hade mamma massa gäster hemma. En kille jag bara inte tål från hennes jobb. Han drev på med mig hela kvällen och efter några timmar blev jag så irriterad att jag slog till han vid matbordet. Gissa om han skämmdes. Gissa om mamma drog mig från bordet och lacka haha. Men allvarligt. Ni vill inte ens veta vilken jättebebis jag satt brevid.
Haklappen från donken hade passat han fint.
Man uppfattar personen omkring sig väldigt olika beroende på hur nära man står varandra osv.
Någon känner en bättre och en annan sämre. Skapar sin egen uppfattning och håller kanske mest vid det.
Ge alltid folk andra chanser och se vad som händer. Men håll dom på avstånd om dom är där för störa dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0